Zo geef je jouw bedrijf een professionele uitstraling

0
951
professionele uitstraling bedrijf

Voor een bedrijf kan het erg bepalend zijn wat de uitstraling van het bedrijf is. Je wilt graag professioneel overkomen op alle vlakken, om mensen een goed vertrouwen te geven. Professionaliteit zit in details die je zelf misschien over het hoofd ziet, maar de klant wel gaat merken. Om deze reden geven we in dit artikel handige tips om ervoor te zorgen dat je bedrijf professioneel overkomt bij de klant. 

Personeel

De uitstraling van het bedrijf wordt voor een groot gedeelte bepaald door de mensen die werkzaam zijn bij het bedrijf. Hierom is het belangrijk dat iedereen die in contact komt met de klant er netjes uitziet. Het klinkt overdreven, maar de kleding en uiterlijke verzorging geven een grote indruk bij de klant. 

Naast het uiterlijk is het ook erg belangrijk dat de algemene werkhouding goed is. Is de kassamedewerker vriendelijk en behulpzaam? Is het personeel positief? Hoe medewerkers zich voelen en uiten binnen een bedrijf wordt snel gereflecteerd op de klanten. Zorg er dus voor dat het personeel zich op hun gemak en plaats voelen om zo een positieve werkvloer te creëren.

Consistentie

Een bedrijf komt meteen een stuk professioneler over wanneer er online als offline dezelfde huisstijl wordt aangehouden. Door te kiezen voor een vast kleurenpatroon, lettertype en logo wordt er consistent een bepaalde presentatie aangehouden en wordt je organisatie herkenbaar. 

Wanneer je hulp nodig hebt bij het opzetten van een goede website kun je een wordpress website laten maken. Dit is gebruiksvriendelijk in onderhoud waardoor je makkelijk aanpassingen kunt maken. Wanneer je een grotere organisatie hebt is het soms slim om voor een maatwerk website te kiezen. Dit kan door een internetbureau gerealiseerd worden en hiermee kun je alles naar wens maken wat past bij de huisstijl van het bedrijf.

Ook bij andere publicaties van je bedrijf wil je zo professionebeel mogelijk overkomen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er een document is met een template die iedereen erbij kan houden bij het mailen van klanten, zodat overal dezelfde tone of voice gebruikt wordt. 

Fijne binnenkomst

Als er veel klanten in de winkel komen, zorg er dan voor dat de klanten zich meteen welkom voelen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat klanten gratis een kopje koffie of thee kunnen pakken want wanneer ze zich op hun gemak voelen zul je meteen professioneler overkomen. Daarnaast is een goede navigatie belangrijk. Zit je op een bedrijventerrein waar veel verschillende bedrijven zitten zorg dan voor bordjes naar de winkel om meteen gevonden te worden. Wanneer klanten lang moeten wachten bij binnenkomst zorg dan voor een aparte ruimte waar ze kunnen wachten op een bank met lekkere muziek en een tijdschrift. Zo hoeft de klant zich niet te vervelen en is de algehele klantbeleving een stuk hoger. 

Klantgedachten

Door zelf een goed beeld te hebben van de route die de klanten afleggen kun je hier goed op inspelen. Loop bijvoorbeeld zelf een keer door de winkel en let goed op wat je opvalt. Is het rommelig, of is het netjes en met een professionele uitstraling, zijn er schone kopjes bij het koffiezetapparaat? Door vanuit de klant te denken, zul je snel merken waar je nog stappen kunt zetten om nog professioneler over te komen. 

Vorig artikelWat is er allemaal te doen op de zonovergoten Canarische Eilanden?
Volgend artikelWaarom is een vakantie naar Spanje zeer de moeite waard?