Dit zijn de 5 meest gebruiksvriendelijke webshops van Nederland

0
277
gebruiksvriendelijke webshop

De meest gebruiksvriendelijke webshops in Nederland zijn ook vaak de grootste en dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk omdat de consument zeker op het internet bepaalt waar hij zijn spullen wenst te kopen. De afstand is niet langer echt van belang en de mogelijkheid om te vergelijken is veel eenvoudiger. De consument wil vandaag de dag dan ook alles. Het product moet goedkoop zijn, snel worden geleverd en indien het niet bevalt zonder gedoe worden geretourneerd. Daarbij moeten de menu’s gebruikersvriendelijk zijn, er vele betaalopties zijn en mogen er geen slechte ervaringen op het internet staan vermeld. De meest gebruiksvriendelijke webshops op een rij:

1. bol.com

Natuurlijk kent iedereen deze voorloper van de moderne webshops in Nederland en bekend maakt in dit geval ook bemind. Ergens is de ontwikkeling van bol.com te vergelijken met het wereldconcern Amazon, Begonnen als een online boekenwinkel is de webshop enorm uitgebreid en verkoopt deze nu een ruim assortiment van allerlei producten. Vooral na de overname door Ahold in 2012 is bol.com nu een echte online retailer geworden. De website voldoet ook aan alle eisen die de consument daaraan stelt.

2. Kwantum

Natuurlijk kon de woonmarkt niet achterblijven waar het e-commerce betreft. De webshop van Kwantum is een schoolvoorbeeld van een gebruiksvriendelijke webshop. Het bedrijf biedt de interieur liefhebber een ruim assortiment en duidelijke toelichting. Ook op het gebied van prijs, kwaliteit en betrouwbaarheid scoort de webshop van Kwantum erg hoog. Daarbij profiteert het bedrijf ook van de vele fysieke vestigingen die in deze sector een aanvulling vormen.

3. Coolblue

Hoe snel een webwinkel kan groeien is duidelijk gemaakt door Coolblue, in 2000 begon de onderneming als een kleine webshop met de verkoop van MP3-spelers. Inmiddels is Coolblue een van de bekendste merken in ons land geworden als het gaat om consumentenelektronica, fitnessapparatuur en witgoed. Er is inmiddels ook een fysieke winkel geopend. Coolblue heeft heel goed beseft dat de moderne consument in deze sector vooral service wil. De serviceafdeling van Coolblue staat er dan ook om bekend dat men erg ver gaat om het de klant naar de zin te maken.

4. Wehkamp

Wehkamp is in tegenstelling tot Coolblue al lange tijd een speler op de markt van het thuisbezorgen van diverse artikelen. Al in 1952 werd dit postorderbedrijf opgericht en het was een vreugdevol moment in vele huiskamers als de kleurrijke catalogus door de brievenbus kwam. Sinds 1985 konden consumenten per telefoon 24 uur per dag artikelen bestellen bij het bedrijf. Vanaf 1995 opende Wehkamp ook een eigen webshop. De onderneming is daarmee een van de pioniers en een zeer bekende naam in ons land.

5. Albert Heijn

Albert Heijn was de eerste supermarkt die het ook mogelijk maakte om dagelijkse boodschappen vanuit huis te bestellen. In 1987 ging dat nog per telefoon en was dat erg arbeidsintensief. In 2001 kwam Albert Heijn met de webshop waardoor het binnen korte tijd uitgroeide tot de meest populaire online supermarkt.

Je kunt bij al deze webshops vaak ook met korting shoppen.