Uit onderzoek blijkt dat marketeers steeds meer geld uitgeven aan video en grafisch ontwerp. Het budget voor visuele content is de afgelopen jaren sterk gestegen. Verwacht wordt dat dit komende tijd nog meer toeneemt.
Onderzoek onder marketeers
Een aantal marketeers en marketingmanagers werden gevraagd naar hun verwachtingen wat betreft visuele content. 66 procent denkt dat het aantal investeringen voor video’s en grafisch ontwerp de komende jaren zal toenemen. De aantrekkingskracht van visuele content neemt in hun ogen alleen maar toe. 31 procent wil hetzelfde budget aanhouden, terwijl slechts een kleine 3 procent van de marketeers wil bezuinigen op het budget.
Visuele en grafische content
Er bestaan een aantal vormen van visuele content. Video’s en grafisch ontwerp zijn daarbij het populairste. Rond de 70 procent van de marketeers gebruikt het regelmatig om reclame te maken. Ze ontwikkelen deze content vanuit het bedrijf zelf. Dit betreffen zowel kleine als grote bedrijven. Ook grote merken als CocaCola, Apple en YouTube passen visuele content toe.
ROI meten
Na afloop meten de bedrijven uiteraard ook de resultaten. In de marketingwereld wordt dit ook wel ‘ROI’ genoemd (Return of Investment). Ongeveer tweederde van de reacties op visuele content is positief. Met name het aantal unieke bezoekers, views en likes worden gebruikt voor het meten van visuele content. Zogeheten ‘click-through rates’ zijn met een percentage van 15 procent echter weinig populair.