Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Website Counter

Op weg naar mijn PPL

5/8/2008 - Grote driehoek

Aangezien ik toch echt graag mijn grote (solo) driehoek wilde maken, had ik dus een aantal tijdstippen gereserveerd op de PH-SVM. Zo ook zondag ochtend.

Ik was om 10:00 uur op de Vliegclub om daar de voorbereidingen te treffen voor een 2e poging voor de grote driehoek. Eigenlijk had ik gepland om naar Texel te gaan, maar aangezien de driehoek op zaterdag was mislukt, toch maar gekozen om het plan te wijzigen in een grote driehoek.

 

Het zicht was echter niet goed genoeg (visibility 5 km) om VFR te vertrekken. Dus wachten maar. Het leek erop dat ik wederom geen grote driehoek zou gaan maken, want de tijd werd wat krap. Gelukkig bleek de persoon na mij niet te kunnen vliegen op de zondag, dus had ik nog meer tijd om te wachten.

Uiteindelijk was het om 13:00 uur voldoende goed zicht om te kunnen vertrekken. Dus snel naar de PH-SVM, checks uitvoeren en op naar baan 24 voor de takeoff. Route wederom via Utrecht naar Teuge. Daar aangekomen (blijft een leuk veld) snel betaald en de nieuwe koersen bepaald aan de hand van de meest recente windgegevens. Daarna weer naar de baan om richting Hoogeveen te vertrekken.

 

Eenmaal uit het circuit (netjes de bebouwde kom vermijden) Dutchmill opgeroepen en aangegeven dat ik van Teuge naar Hoogeveen vlieg en dat ik naar 3500 voet wil. Geen probleem. Dus ik naar 3500 voet. En dan blijkt ineens dat navigeren "anders" is dan ik had gepland. Want is een spoorlijn op 1500 voet nog wel een redelijk goed zichtbaar navigatiemiddel, op 3500 voet bij een beetje heiig weer is dit wel even anders. Uiteindelijk lukt het toch allemaal prima (mooi gezicht om zo tussen de dorpen heen te vliegen waar je vroeger wel eens kwam (omgeving Zwolle). Na 20 minuten dook Hoogeveen voor me op.

 

Na mij te hebben aangemeld dat ik eraan kwam vanuit het zuiden kreeg ik te horen dat er een linkerhand circuit actief was op baan 010. Plan was om overhead te vliegen en dan te dalen naar circuithoogte. Toch maar even vragen of er para's en zwevers actief waren, gezien het mooie weer. Dat bleek allebei het geval te zijn (was handiger geweest als ze dit meteen hadden gemeld, maar ja.. ontslaat mij niet om het zelf te checken). Om risico's te vermijden dus maar met een ruime bocht om Hoogeveen heen gevlogen. Bij de VAM gedaald tot circuithoogte en vervolgens het circuit in.

Wat een gave approach is dat zo vlak over de huizen bij baan 010. Op het vliegveld werd ik wederom begroet door mijn ouders, die een filmpje van mijn landing en takeoff hebben gemaakt. Even bijkletsen en na ongeveer 15 minuten was het tijd om weer het luchtruim te kiezen, want om 17:00 uur moest ik terug zijn, omdat er nog een les gepland was. Terugvlucht ging relaxed, en om 17:05 was ik weer in het clubgebouw. Instructeur was er nog niet, dus ik was ruim op tijd.

 

Mijn grote driehoek is een feit. Super gave vlucht, leuke velden gezien en gewoon heerlijk gevlogen. Ik kan niet wachten totdat ik mijn brevet heb. Binnenkort maar eens met mijn instructeur praten over het examen.

Post A Comment! :: Send to a Friend!

12/8/2008 - In the pocket!

Posted by Marcel

Weer een leuk verhaal en mooie filmpjes!

Jammer dat ik niet op EHHO was om even bij te kletsen (zat je waarschijnlijk ook niet om verlegen, je had wel wat anders aan je hoofd :) )

Gr
Marcel
Permanent Link

About Me

Private Pilot License. The road to freedom.

Links

Home
Archives
Email Me
Website Cessna 172 RG

Andere PPL/CPL webloggers:
Martijn Moret
Mike Zulu
Rob Baggerman
Guus Poorte
Frank van Riel
Pascal de Munnik
Mathijs Sienders
Richard Bisschops
Rembrand

Mooie ATC-communicatie (met dank aan Belflyer):
Radiochatter

Weather at Rotterdam Airport

Entry 7 of 45
Last Page | Next Page
Hosting door HQ ICT Systeembeheer