Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Website Counter

Op weg naar mijn PPL

4/8/2008 - Grote driehoek (afgebroken)

Na al die solo uurtjes in/rond Rotterdam en overlandjes naar EHSE/EHMZ was het tijd voor het serieuze werk. Dus had ik een aantal dagen maar vast gereserveerd op de PH-SVM (ca 5 uur) om zo voldoende tijd te hebben voor mijn grote driehoek.

 

Ik had besloten dat de grote driehoek zou bestaan uit een vlucht van EHRD naar EHTE (Teuge), van Teuge naar EHHO (hoogeveen) en dan weer terug naar Rotterdam. Het was de dag van zomercarnaval. Voor de mensen die het niet weten, voordat je examen mag doen voor je PPL-license moet je minimaal een solo overland vlucht hebben gemaakt van minimaal 150 nm, waarbij je op minimaal twee "vreemde" velden land.

 

Het werd zaterdag en ik was op tijd bij de vliegclub. Mijn instructeur was een beetje huiverig over het feit dat ik een solo driehoek wilde maken, omdat er behoorlijk slecht weer was voorspeld. Ikzelf weet voldoende om te beseffen dat ik niet in echt slecht weer terecht wil komen. Dus afgesproken dat als het weer niet goed is, ik mijn driehoek zou afbreken en terug zou komen naar Rotterdam.

Ik was om 15:00 LT airborne en ging op weg naar Teuge. Nu had ik al een keer eerder deze route gevlogen (ik ben al een keer EHRD-EHTE (overhead) en weer terug gevlogen) dus de route komt me redelijk bekend voor. Alles gaat goed en op Teuge geland, waar ik wordt begroet door mijn ouders. Even snel naar de havenmeester om te betalen en daar wordt mij duidelijk dat ik mijn driehoek ga afbreken. Het weer verslechtert HEEL snel en er komt een mooie squalline aan. Even naar mijn ouders toe, heel kort bijpraten. Daarna snel met ze naar het toestel gelopen om e.e.a. te laten zien en daarna weer snel in het toestel om airborne te gaan terug naar Rotterdam.

 

Bij Utrecht aangekomen zie ik links van mij erg veel onweer (bliksem) en veel regen. Dit ligt allemaal redelijk stationair (zo bevestigde ook Dutch Mil na wat weather information gevraagd te hebben (ze waren uberhaupt heel erg behulpzaam)). Ook rechts van me onweerde het. Recht voor me (naar Rotterdam) was het "licht". Wel een regenbuitje, maar daar kon ik doorheen kijken. Het was allemaal wel wat turbulenter, maar nadat ik bij De Meern door het buitje vloog, was het meteen over en was het weer stralend weer. Rotterdam had als melding over het weer: CAVOK (Clouds and Visibility OK). (Overigens: wie van jullie weet waar O.K. vandaan komt? De flyblogger die dit als eerste weet, krijgt op de volgende flyin een biertje van me (of iets fris natuurlijk)).

 

Ik was blij met mijn beslissing om terug te gaan. 's avonds was er zulk noodweer dat Hilversum o.a. last had van overstromingen. Daar had ik dus doorheen gemoeten als ik in hoogeveen was geland (oftewel, dan was ik niet terug gevlogen, echt te gevaarlijk).

 

Volgende keer beter.

Post A Comment! :: Send to a Friend!

7/8/2008 - Untitled Comment

Posted by Rob
He Ton,

Wat bedoel je met waar die OK vandaan komt?

CAVOK staat toch gewoon voor:
CAVOK (KAV-OH-KAY): Ceiling And Visibility OKay

Grtz

Rob
Permanent Link

7/8/2008 - Untitled Comment

Posted by CharlieTango
Het gaat hem juist om dat OKAY

Veelal geschreven als: O.K.

Maar waar komt dat O.K. vandaan! Waarom zeggen we OK als we iets goed vinden.

Het is zomaar even iets grappigs... niets bijzonders.
Permanent Link

7/8/2008 - niet duidelijk

Posted by Rob
Is blijkbaar niet duidelijk waar het vandaan komt, kijk maar eens in de Wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/Okay

Niet vreemd dus dat je het niet wist ;-)

Grtz

Rob
Permanent Link

About Me

Private Pilot License. The road to freedom.

Links

Home
Archives
Email Me
Website Cessna 172 RG

Andere PPL/CPL webloggers:
Martijn Moret
Mike Zulu
Rob Baggerman
Guus Poorte
Frank van Riel
Pascal de Munnik
Mathijs Sienders
Richard Bisschops
Rembrand

Mooie ATC-communicatie (met dank aan Belflyer):
Radiochatter

Weather at Rotterdam Airport

Entry 8 of 45
Last Page | Next Page
Hosting door HQ ICT Systeembeheer