Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Website Counter

Op weg naar mijn PPL

28/6/2008 - Eerste "echte" local solo

Gisteren, 27 juni 2008, was het dan eindelijk zover. Nee... niet ontvangst van mijn medical, want de IVW heeft een nieuwe definitie uitgevonden van traagheid. Nee, het was tijd voor een echte solo.

 

Ik had om 18:30 de kist gereserveerd. Eerst nog even langs de vliegclub om de tankpas van de PH-JDM te jatten...err ik bedoel op te halen :) Want, de nieuwe eigenaar van de N4962v is onder andere dezelfde eigenaar van de PH-JDM (Cessna 150). En aangezien hij de komende week in Saint Valerie is met de JDM, kon ik de tankcard gebruiken totdat de nieuwe tankcard van de C172 er is. Want ook ik ben mede-eigenaar geworden van de N4962v, samen met nog 3 andere vliegliefhebbers.

 

Op de vliegclub nog even gezellig bijgepraat met Victor Quint, mijn instructeur op de Robin diesel. Ook heb ik weer eens sinds TIJDEN bijgepraat met Mathijs. Mathijs, het was leuk je weer eens te spreken. Hopelijk beide binnenkort ons echte papiertje.

Oh ja, ik heb laatst mijn laatste twee examens gehaald voor theorie.. Maar dat moest ook wel, had nog maar 2 kansen gezien de tijd (heb een jaar langs niets gedaan vanwege die medical). Maar dat terzijde.

 

Om 18:15 sta ik bij de douane om door het poortje te gaan, wordt mij gevraagd om het oranje boek. Uhmmm dat heb ik niet, dat ligt in het vliegtuig. Nu moet je weten dat het voor een Amerikaanse kist niet eens nodig is zo'n boek te hebben, maar dat wij dat doen om zoveel mogelijk ook te voldoen aan de NL regels. Anyway, ik kreeg begeleiding naar het vliegtuig. Eerst verkeerde hangar in, daarna uiteindelijk de kist gevonden. Alles was daarna prima.

 

Ik verder de preflight gedaan. Kist naar buiten getrokken (is nog best zwaar in je eentje). Checks afgewerkt, en "Delivery, N4962v at kilo, VFR local flight, information Oscar received, request startup for taxi to the fuel". Startup mocht, maar taxi to the fuel moest ik toch echt nog aan de toren vragen. Bij de fuel aangekomen kon ik 140 liter tanken...allemachtig wat duurde dat lang :) En maar goed dat ik de kist op de handrem had gezet..want het waaide behoorlijk (daarover zo meer). Na het tanken weer startup clearance gevraagd en taxi clearance bij de toren voor runway 24, victor 2.

 

Op de taxibaan parralel aan de runway kon ik het gas er rustig helemaal afhalen, want ik werd vooruit geblazen door de wind. Moest zelfs bijremmen omdat ik anders wel erg hard ging. Runup checks.. alles prima. "N62v ready for departure, request a Mike departure". Toren: "N62v, the wind 240 with 19 max 25, runway 24 cleared for take off". Oftewel, 25 knopen wind (45 km/uur). Dat is best hard. Het toestel wil dan al airborn worden met een ground speed van 40 knots.

 

Verder was het erg bumpy in de lucht.. En bij mike afgemeld, vervolgens naar het zuiden gevlogen...wat steile bochten gedaan (links prima, rechts drama), wat klimmen en dalen, slow flight, en vervolgens via hellevoetsluis via Hotel weer de CTR in. Moet op 1500 voet, maar ik ging af en toe 100 voet lager vliegen om VMC te blijven.. Downwind checks, base turn, en landen op 24. Niet echt een mooie landing. Waaide behoorlijk en na de eerste touch down kwam hij toch weer iets omhoog (je merkt gewoon dat je iemand mist naast je die wat kilo's meebrengt). verder prima opgevangen en terugtaxien naar Kilo (hangar waar hij in stond). mijn eerste 50 minuten als echte "PIC" (Pilot in Command) waren een feit. Ik had al wel 20 minuten solo gedaan op R'dam met 2 touch en go's, maar dit was toch echter....

 

Voldaan rij ik terug naar huis. Gelukkig kan ik zondag al weer vliegen. Heb er nu al zin in.

Post A Comment! :: Send to a Friend!

1/7/2008 - Cool!

Posted by Pascal de Munnik
Het Ton,

Leuk verhaal, en goed gedaan hoor!!! Hoopd at er nog veel leuek solo vluchten zullen komen!

Groet,
Pascal
Permanent Link

28/9/2008 - solo

Posted by Anonymous
solo zonder geldig medical? Hmm
Permanent Link

13/1/2013 - PvIwPchIAqkipuVy

Posted by Hinal
I know this if off topic but I'm looking into sirtatng my own blog and was curious what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated. Cheers
Permanent Link

13/1/2013 - bBzjbyClBgfNsCRr

Posted by lnilweao
eJrDYt <a href="http://apghbbfnyffm.com/">apghbbfnyffm</a>
Permanent Link

14/1/2013 - feXHrfvQQXEF

Posted by fmxjmstjyxf
2mGxhg , [url=http://gfwqibvvgpqg.com/]gfwqibvvgpqg[/url], [link=http://wdodnlutpzcu.com/]wdodnlutpzcu[/link], http://jbruiwrkvlss.com/
Permanent Link

16/1/2013 - AuNprhWgflGiPVkXT

Posted by xkwuhbfgr
kdqq1c , [url=http://uvuyifnjwiqz.com/]uvuyifnjwiqz[/url], [link=http://vxjjlvhjxxfm.com/]vxjjlvhjxxfm[/link], http://jvaohkmuboea.com/
Permanent Link

About Me

Private Pilot License. The road to freedom.

Links

Home
Archives
Email Me
Website Cessna 172 RG

Andere PPL/CPL webloggers:
Martijn Moret
Mike Zulu
Rob Baggerman
Guus Poorte
Frank van Riel
Pascal de Munnik
Mathijs Sienders
Richard Bisschops
Rembrand

Mooie ATC-communicatie (met dank aan Belflyer):
Radiochatter

Weather at Rotterdam Airport

Entry 13 of 45
Last Page | Next Page
Hosting door HQ ICT Systeembeheer