Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Website Counter

Op weg naar mijn PPL

16/5/2008 - 16 mei 2008: slechte weer, prachtige dag

Vandaag was het plan om solo te gaan. Solo voor het Amerikaanse vliegbrevet dan. Ik heb van mijn instructeur mijn solo-endorsement gekregen voor de N4962v. Dit is een Cessna 172RG. Een kist met een intrekbaar landingsgestel, verstelbare propellor en cowl flaps.

De Cessna hoort in de categorie: "complex". Ik mag dus nu met het endorsement "elke" Amerikaanse "complexe" kist besturen. Overigens valt het allemaal wel mee, maar je moet wel aan wat meer dingen denken. Maar dat maakt het ook leuker.

 

Vrijdagochtend wordt ik om 6:00 uur wakker. Ik kijk naar buiten. Wat een dramaweer. Maar snel weer het bed in. Om 10:00 uur sta ik op het vliegveld. Nog steeds baggerweer. Dat wordt niets vandaag, dacht ik.

 

Na met wat mensen van de toren gekletst te hebben toch maar besloten om even te gaan vliegen. Samen dan, en wel IFR. wat ILS approaches schieten. Om 12:30 LT waren we airborne en al rond 600 ft vlogen we de wolken in. We kregen vectors voor ILS 24 (baan 06 was in gebruik) en ik moest echt ALLES alleen doen. Dus radio, vliegen, motorsettings, instrumenten...alles! Dat was wel behoorlijk wat workload. En wat ik merkte was dat met name trimmen een stuk lastiger is onder IMC. Want je kan niet trimmen op de horizon.

Na 2 ILS-approaches en een VOR-DME approach hebben we 2 circuitjes gedaan op R'dam Airport op 500 ft. Dat was prima te doen. Dus laatste werd een full stop. Tijdens het taxien riep Leo (mijn instructeur) de toren op en meldde dat ik hem er even uit zou laten en dat ik dan 2 circuitjes zou gaan doen. Dus TOCH!

 

Super gaaf. Alleen in die kist. taxien naar 06 v4. Wachten, want het was druk op dat moment eventjes. Daarna line up and wait. Cleared for takeoff en daar ging ik. Roteren bij 65kts en los was ik. WAUW. Gaaf. En meteen merk je het verschil dat je in je eentje zit. Hij stijgt als een gek. Bijna op take-off leg zit ik al op 500 ft. Circuitje gedraaid (inclusief een 360 over right vanwege traffic) en dan landen. En ook hier merk ik het verschil nu ik alleen zit. Waren mijn vorige landingen federzacht, mijn solo-landingen waren prima qua approach, maar net te hoge snelheid, zodat ik na het flaren en het landen op de baan, weer hoogte won. Nou ja..kwestie van wennen en aanpassen. Na mijn twee circuits terug naar de hangaar en toen zat het er op. mijn eerste 20 minuten als PIC. Te gek.

 

En het goede nieuws houdt nog niet op. Eindelijk kreeg ik vandaag, na ZWAAR zeuren van mijn kant (volgens mij worden ze bij IVW gek van mij, ik bel haast iedere dag...de details zal ik je besparen), kreeg ik het advies te horen van de commissie inzake mijn bezwaar op het afwijzen voor klasse 1 medical.

Ik ben inderdaad afgewezen voor klasse 1, maar men was van mening dat mij wel een klasse 2 medical kan worden afgegeven. Dus ik kan wel gelukkig mijn europese PPL afronden. Super gaaf natuurlijk! Over ca 2 weken heb ik als het goed is alles in huis.

 

Zo begon 16 mei 2008 met een slecht gevoel, maar eindigt het als een zeer mooie dag uit mijn vliegcarriere. Mijn 1e solo en (onofficieel) positieve uitslag over mijn klasse 2 medical.

Post A Comment! :: Send to a Friend!

17/5/2008 - Gefeliciteerd !!!!

Posted by martijn
Mooi hoor, solo en JAR-PPL.... tot binnenkort!
Permanent Link

21/5/2008 - Gefeliciteerd!

Posted by Anonymous
Hey Ton, Gefeliciteerd met je SOLO en het goede nieuws v.w.b. je medical! Ik zie je vast binnenkort bij een FlyBloggers meeting...
Permanent Link

21/5/2008 - Ohw ja

Posted by Anonymous
Oeps, naam vergeten...
Dat laatste berichtje was van mij, Pascal (www.vliegenmetpascal.nl)
Permanent Link

27/5/2008 - gaaf

Posted by Rob
He Ton,

Gaaf dat je weer online bent en om te horen dat het goed met je gaat. Had me toch stiekum een beetje zorgen gemaakt omdat je ook niet meer reageerde op mailtjes. ;-)

Gefeliciteerd met de Solo en je medical!!

Grtz

Rob Vliegop
Permanent Link

13/1/2013 - OrRPuxzn

Posted by Betta
Thank you for being my mentor on this sujbect matter. I enjoyed your own article very much and most of all preferred the way in which you handled the aspect I widely known as controversial. You are always extremely kind towards readers really like me and assist me in my living. Thank you.
Permanent Link

14/1/2013 - iIdbOxRbDxjKLrY

Posted by xetcggynne
EiuRM8 , [url=http://fufkcbnzptou.com/]fufkcbnzptou[/url], [link=http://duxkjrfltqtl.com/]duxkjrfltqtl[/link], http://wevusnrrvkmn.com/
Permanent Link

15/1/2013 - qoCEoCPiUF

Posted by ribfgrrf
VOLWhI <a href="http://ldnnrcaptdbr.com/">ldnnrcaptdbr</a>
Permanent Link

About Me

Private Pilot License. The road to freedom.

Links

Home
Archives
Email Me
Website Cessna 172 RG

Andere PPL/CPL webloggers:
Martijn Moret
Mike Zulu
Rob Baggerman
Guus Poorte
Frank van Riel
Pascal de Munnik
Mathijs Sienders
Richard Bisschops
Rembrand

Mooie ATC-communicatie (met dank aan Belflyer):
Radiochatter

Weather at Rotterdam Airport

Entry 15 of 45
Last Page | Next Page
Hosting door HQ ICT Systeembeheer